dinsdag 4 december 2012

Een korte geschiedenis van Glycine

Glycine is een van de weinige horlogemerken die is horloges produceert in hun fabriek in Bienne, Zwitserland, continu sinds hun oprichting door Eugene Meylan in 1914. Hun eerste klanten waren rijke heren die Glycine horloges gewaardeerd als miniatuur kunstwerken en engineering en gekoesterd hun luxe goud en platina gevallen.
Hoewel de Depressie van de jaren 1930 en het begin van de Tweede Wereldoorlog zette een zware tol op het bedrijf, Glycine kon blijven produceren, en in 1938 was het bedrijf een van de slechts 29 exposanten op de Beurs van Basel, 's werelds meest belangrijke horloge tentoonstelling . Glycine is niet gemist Basel Fair sindsdien en bewijst als een bewijs van het merk en de wil om te slagen in de vervaardiging van daar horloges.
Na WO II
In 1945, met de oorlog over en toegang tot de wereldmarkten weer mogelijk, de industrie haalde diep adem. Onmiddellijk, Glycine gericht de productie en snel gepresenteerd een volledig gamma van automatische (self-wikkeling) horloges, gebruik makend van de meest geavanceerde technologieën.
1952 zag de geboorte van de beroemde VACUUM chronometers, horloges bekend om hun ongelooflijke weerstand tegen water en schokken, ontworpen voor langdurig gebruik onder zware omstandigheden. Ze deden het goed boven verwachting.
In 1953, het AIRMAN lijn werd gepresenteerd aan de wereldmarkt en kreeg meteen een enthousiast onthaal. Nu, in aanvulling op de reguliere lokale tijd, wereld tijd beschikbaar was in een oogopslag. De gestaag groeiende klasse van jet-setters en frequente reizigers gemakkelijk was om het gemak van het hebben van twee tijdzones op hun pols. De AIRMAN lijn is nooit afwezig van de Glycine selectie, en is vandaag de dag meer dan ooit het speerpunt van het bereik.
De Crisis
In de jaren '70, de Zwitserse horloge-industrie - laat bij de invoering van kwarts bewegingen - werd getroffen door de proliferatie van quartz horloges uit het Verre Oosten. De technologische revolutie teweeggebracht door de quartz uurwerk, samen met de wereldwijde recessie en een enorme toename van de waarde van de Zwitserse frank, veel fabrikanten geduwd naar de rand van een ramp.
De producten die had verdiend Glycine zoals een uitstekende reputatie, namelijk hoogwaardige mechanische horloges en vooral automatische horloges, waren plotseling niet meer in het algemeen de vraag. Klanten overal kochten Japanse quartz horloges of Amerikaanse digitale LED horloges. De lucratieve business met zeer gewaardeerde automatische horloges voorbij was, en deze werden nu verkocht aan give-away prijzen.
De markt ging door een ommekeer in haar waarden, een tendens die verder geïntensiveerd als de prijs voor de oorspronkelijk exorbitant duur quartz horloges consequent gedaald tot een niveau waar het uiteindelijk reed zelfs de goedkope pin-pallet (Roskopf) mechanische bewegingen uit de markt. Veel marktaandelen werden verloren, de industrie opgenomen in een crisis die duurde zes jaar en kostte ongeveer 60.000 banen.
Glycine ook leed zwaar maar wist te vechten. In 1984, soldaat op met een vermindering van het personeelsbestand, werd Glycine verkocht aan Hans Brechbühler, die al jaren met Glycine werken in een losse samenwerking op basis van de gezamenlijke ontwikkeling en uitwisseling van horloge modellen.
De Come-Back
Naar aanleiding van de aankoop van Glycine in 1984, Brechbühler overgestapt op het merk horloge bedrijf, een geheel nieuwe ervaring voor hem. Geleidelijk aan werden nieuwe producten ontwikkeld die enabled Glycine met succes aan het werk in landen als Scandinavië, Italië, Nederland, België en Duitsland.
Een kwarts collectie is gemaakt en een internationaal netwerk van agentschappen sprong weer tot leven. Zeer goed bestand tegen horloges, zoals de TJALK en zware modellen, werden gelanceerd en toegevoegd aan de portefeuille van het merk.
De markt aanvaard met genoegen de Gold schild bereik, met een standaard van goldplating veel hoger dan wat de concurrenten zou kunnen presenteren. De geavanceerde super-dunne AMARANTH horloges kreeg een enthousiaste ontvangst in Europa en de VS.
De gebruikte nieuwe strategieën begon af te werpen in de vroege jaren 1990 toen Brechbühler dochter Katherina, geboren in 1962, het bedrijf kwam en succesvol geïmplementeerd haar eigen merk concept, wat resulteert in mechanische producten in toenemende mate geïntegreerd in de collecties van het bedrijf. Deze strategie is effectief gebleken bij het positioneren van Glycine als specialist, met een lange traditie op het gebied van mechanische horloge maken.
Na de eerste succes in Duitsland, de eerste werkelijk van de mechanische horloges op grote schaal te accepteren, de nieuwe serie van Glycine producten verspreid naar andere landen door uit Europa en de hele wereld.see more horloges Breitling Chrono Matic and horloges Panerai The Ultra Big 47mm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

horloges Zwitsers Rolex

horloges Rolex Day Date

horloges Hublot