Glycine is een van de weinige horlogemerken die is horloges
produceert in hun fabriek in Bienne, Zwitserland, continu sinds hun
oprichting door Eugene Meylan in 1914. Hun eerste klanten waren rijke
heren die Glycine horloges gewaardeerd als miniatuur kunstwerken en
engineering en gekoesterd hun luxe goud en platina gevallen.
Hoewel de Depressie van de jaren 1930 en het begin van de Tweede
Wereldoorlog zette een zware tol op het bedrijf, Glycine kon blijven
produceren, en in 1938 was het bedrijf een van de slechts 29 exposanten
op de Beurs van Basel, 's werelds meest belangrijke horloge
tentoonstelling . Glycine is niet gemist Basel Fair sindsdien en bewijst
als een bewijs van het merk en de wil om te slagen in de vervaardiging
van daar horloges.
Na WO II
In 1945, met de oorlog over en toegang tot de wereldmarkten weer
mogelijk, de industrie haalde diep adem. Onmiddellijk, Glycine gericht
de productie en snel gepresenteerd een volledig gamma van automatische
(self-wikkeling) horloges, gebruik makend van de meest geavanceerde
technologieën.
1952 zag de geboorte van de beroemde VACUUM chronometers, horloges
bekend om hun ongelooflijke weerstand tegen water en schokken, ontworpen
voor langdurig gebruik onder zware omstandigheden. Ze deden het goed
boven verwachting.
In 1953, het AIRMAN
lijn werd gepresenteerd aan de wereldmarkt en kreeg meteen een
enthousiast onthaal. Nu, in aanvulling op de reguliere lokale tijd,
wereld tijd beschikbaar was in een oogopslag. De gestaag groeiende
klasse van jet-setters en frequente reizigers gemakkelijk was om het
gemak van het hebben van twee tijdzones op hun pols. De AIRMAN lijn is
nooit afwezig van de Glycine selectie, en is vandaag de dag meer dan
ooit het speerpunt van het bereik.
De Crisis
In de jaren '70, de Zwitserse horloge-industrie - laat bij de
invoering van kwarts bewegingen - werd getroffen door de proliferatie
van quartz horloges uit het Verre Oosten. De technologische revolutie
teweeggebracht door de quartz uurwerk, samen met de wereldwijde recessie
en een enorme toename van de waarde van de Zwitserse frank, veel
fabrikanten geduwd naar de rand van een ramp.
De producten die had verdiend Glycine zoals een uitstekende
reputatie, namelijk hoogwaardige mechanische horloges en vooral
automatische horloges, waren plotseling niet meer in het algemeen de
vraag. Klanten overal kochten Japanse quartz horloges of Amerikaanse
digitale LED horloges. De lucratieve business met zeer gewaardeerde
automatische horloges voorbij was, en deze werden nu verkocht aan
give-away prijzen.
De markt ging door een ommekeer in haar waarden, een tendens die
verder geïntensiveerd als de prijs voor de oorspronkelijk exorbitant
duur quartz horloges consequent gedaald tot een niveau waar het
uiteindelijk reed zelfs de goedkope pin-pallet (Roskopf) mechanische
bewegingen uit de markt. Veel marktaandelen werden verloren, de
industrie opgenomen in een crisis die duurde zes jaar en kostte ongeveer
60.000 banen.
Glycine ook leed zwaar maar wist te vechten. In 1984, soldaat op met
een vermindering van het personeelsbestand, werd Glycine verkocht aan
Hans Brechbühler, die al jaren met Glycine werken in een losse
samenwerking op basis van de gezamenlijke ontwikkeling en uitwisseling
van horloge modellen.
De Come-Back
Naar aanleiding van de aankoop van Glycine in 1984, Brechbühler
overgestapt op het merk horloge bedrijf, een geheel nieuwe ervaring voor
hem. Geleidelijk aan werden nieuwe producten ontwikkeld die enabled
Glycine met succes aan het werk in landen als Scandinavië, Italië,
Nederland, België en Duitsland.
Een kwarts collectie is gemaakt en een internationaal netwerk van
agentschappen sprong weer tot leven. Zeer goed bestand tegen horloges,
zoals de TJALK en zware modellen, werden gelanceerd en toegevoegd aan de
portefeuille van het merk.
De markt aanvaard met genoegen de Gold schild bereik, met een
standaard van goldplating veel hoger dan wat de concurrenten zou kunnen
presenteren. De geavanceerde super-dunne AMARANTH horloges kreeg een
enthousiaste ontvangst in Europa en de VS.
De gebruikte nieuwe strategieën begon af te werpen in de vroege jaren
1990 toen Brechbühler dochter Katherina, geboren in 1962, het bedrijf
kwam en succesvol geïmplementeerd haar eigen merk concept, wat
resulteert in mechanische producten in toenemende mate geïntegreerd in
de collecties van het bedrijf. Deze strategie is effectief gebleken bij
het positioneren van Glycine als specialist, met een lange traditie op
het gebied van mechanische horloge maken.
Na de eerste succes in Duitsland, de eerste werkelijk van de
mechanische horloges op grote schaal te accepteren, de nieuwe serie van
Glycine producten verspreid naar andere landen door uit Europa en de
hele wereld.see more horloges Breitling Chrono Matic and horloges Panerai The Ultra Big 47mm
Geen opmerkingen:
Een reactie posten